3 gode tips til at komme i gang med træning

0

Sommeren står for døren og det betyder også, at strandsæsonen så småt er begyndt. Der er dog stadig mulighed for at komme i bedre form, så man føler sig godt tilpas i badetøjet og det generelt lette sommertøj.

Her er 3 tips til, hvordan du får kickstartet din træning her til sommer.

Start roligt ud

Det er fantastisk med en masse gåpåmod, når der startes på noget nyt. Det er altid spændende i starten og begejstringen vil ingen ende tage.

Her er det dog stadig vigtigt at se realistisk på ens niveau. Starter man alt for hårdt ud og træner i timevis, kan kroppen blive utrolig træt og ikke mindst øm. Det kan betyde, at man må holde flere dage eller helt op til en uges pause efterfølgende.

Langt bedre er det at starte med lidt mindre, end man ultimativt kan klare. Går det fint og er kroppen okay med træningen, kan man skrue langsomt op derfra.

Det er langt bedre at starte roligt ud og skrue langsomt op, end at starte alt for hårdt ud og så stoppe igen efter kort tid. Så tag tålmodigheden med dig og tro på, at det nok skal komme.

Find en træningspartner

Det kan være en sand fornøjelse at træne alene. Det er både lettere at koordinere og eksempelvis en lang løbetur i eget selskab, kan virkelig give ro i kroppen og hovedet efterfølgende.

Motivationen kan dog til tider være svær at finde, især på de hårde dage. Her er det virkelig guld værd med en træningspartner.

De kan motivere en til at blive ved netop på de dage, hvor man er træt eller ikke gider. Glæden ved at tabe sig, løfte mere eller løbe hurtigere er også langt større, når man kan dele den med en anden.

Et træningsprojekt er desuden noget, som langt de fleste gerne vil støtte. Man ved, at træning både er godt og sundt for kroppen. Så måske kan man endda inspirere et familiemedlem eller en god ven til også at komme i gang, samtidig med at man ovenikøbet finde sig en ny træningsmakker.

Har du svært ved at finde en træningsmakker? Så kan en personlig træner også hjælpe dig og motivere dig til at komme godt i gang.

Start NU!

Vi kender alle den klassiske start. Man beslutter sig for at gå i gang med et nyt projekt. Det passer bare ikke lige ind i kalenderen denne uge. Så man udskyder det til næste uge. Når næste uge så banker på døren, finder man ud af, at det faktisk heller ikke passer perfekt her. Sådan fortsætter det, indtil man egentlig aldrig kommer i gang med det projekt, man drømte om at starte på.

Der vil med andre ord aldrig være det perfekte tidspunkt at starte på. Man kan altid finde en undskyldning eller noget, der kommer i vejen.

Derfor vil den bedste startdato altid være i dag. Det behøver ikke være noget stort og overdådigt. Starten er faktisk oftest det sværeste ved projektet. Så det at starte, uanset hvordan, er helt essentielt. Når først starten er gået, bliver det gradvist lettere og lettere.

Det var 3 gode tips til at komme i gang med træningen. Start nu og nyd din sommer, samtidig med at du kommer i bedre og bedre form.

Rigtig god træning!

Leave A Reply

Your email address will not be published.