Træning med stil

Dette indlæg er sponsoreret af den/de samarbejdspartnere der linkes til.

Vil du gerne have inspiration til, hvordan du kan få endnu mere styr på træningen? Det kan være, at du allerede er godt i gang med den ene eller anden form for træning og måske bare gerne vil have lidt ekstra inspiration. Det kan også være, at du er helt ny til træning og måske lige er startet i et fitnesscenter og derfor føler dig lidt på bar bund.

Pift dit udseende op

Hvem vil ikke gerne både have styr på træningen – og se godt ud samtidigt? Træningen i sig selv er selvfølgelig det vigtigste og det, der bør være i fokus, men for mange er det ikke ligegyldigt, hvordan de ser ud. Det kan eksempelvis være, at man gerne vil have noget fitnesstøj på, som, man synes, ser fedt ud og er behageligt at have på. Der findes en masse flot og smart fitnesstøj, som kan hjælpe til, at man føler sig godt tilpas og føler, at man ser godt ud, selv når man sveder i træningscenteret eller på løbeturen. For mange kvinder kan det at have flotte neglelakker på også betyde, at de føler sig lidt lækrere, når de knokler og sveder under træningen.

Læg en plan for din træning

Hvis du gerne vil have noget ud af din træning og se resultater, kan det være en god idé at lægge en træningsplan. Ved at følge en plan har du mulighed for at få bedre overblik over din træning og sørge for, at din træning er tilpasset dine mål. Med afsæt i planen kan du øge vægt, antal gentagelser, distance mv. over tid, så du på den måde forbedrer din performance. Hvis du træner i et fitnesscenter, er det især en god idé, at du ved, hvilke øvelser du vil lave, inden du begynder din træning. Det kan være svært – især hvis man ikke har trænet så længe – at finde på øvelser lige på stående fod. Rigtig mange fitnesscentre tilbyder også nye medlemmer at få gratis tid med en personlig træner, som kan hjælpe med at lægge et skræddersyet program.

Gadgets kan hjælpe til mere overblik

Hvis du gerne vil have ekstra styr på din træning, kan du overveje at investere i et puls- eller træningsur. Uret måler parametre som distance, hastighed, kalorieforbrænding og hjerterytme og giver dig dermed mulighed for at få overblik og optimere din træning. Du har med mange af urene også mulighed for at sætte mål for, hvor meget motion du gerne vil dyrke på daglig eller ugentlig basis, hvormed du kan bruge uret til at følge med i, om du når dine mål.

Comments are closed.